24 augusti 2013

Välkommen Lotus ♥

Vilken cirkus..! Jag hade hittat annonsen på blocket om en katt som flyttat hem till en familj och som under flera veckors tid annonserat efter ägaren men utan respons. Då deras ena katt inte alls var glad i den nya så var de tvungna att hålla den inomhus och den nya katten ute.. Den senaste tiden hade nykomlingen blivit skadad och bortjagad av rävar och/eller andra djur några gånger. Så det började alltså bli lite brådis och efter att ha hälsat på förra helgen åkte jag Meget tidigt i fredags för att hämta upp vår nya vän. (Ja, alarmet ringde 04.45.) Jag hade bokat tid hos veterinären samma morgon för eventuell kastrering och för att se om han hade något chip. Och så var det visst. Fina lilla Lotus som jag hade kallat honom var både schnippad och chippad och tillhörde en ung tjej i Stockholm(!)
Han fick stanna kvar hos veterinären under dagen och jag for till jobbet som det var planerat från början. Veterinären hade inte fått tag på ägaren under hela dagen. De bad mig att polisanmäla katten tills vidare och om vi inte hade fått tag på tjejen inom 10 dagar skulle katten tillfalla mig. Jaha? Så jag ringde polisen men de svarade att katten från och med nu var min. Jaså?

Ja.. så jag tog hem Lotus och förutom lite fräs och morr från Glimras sida har det nu ett dygn senare artat sig riktigt bra! Har redan öppnat dörrarna och han har fått vara ute så mycket han har velat. Det kommer att funka fint det här! Hoppas bara att tjejen låter Lotus få bo kvar här. På landet ju... :)
Han hittade odlingarna snabbt och sniffade rödbetor en stund... hihi ;)
                Skuggar sig under bondbönorna :)
  Inspekterar gräsmattan? 

              ..och utforskar vedboden :p
                                       


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar