21 augusti 2013

Kattnytt, blåbärshav, känslosamma tårtor och ett fyrverkeri i grönsakslandet


Ingen panik, allt på en gång! Kisse-katten Saffran som skapat många tvätt-tider åt mig sedan jag fick henne har blivit tillbakaflyttad till katthemmet. Jag insåg liksom att jag hela tiden funnit diverse ursäkter för att hon skulle få stanna. Så fruktansvärt kelig och mysig katt men efter alla insatser, allt från att byta kattmat till att vara hemma mer men efter nästan sex månader(!) har jag gett upp.. 

Glimra och jag ser fram emot nytt sällskap som dyker upp på fredag om än lite groggy och nykastrerad...!
Helgen tillbringade jag i Sundsvall där jag var med och bedömde och provsmakade (läs frossade) tårtor i familjen Kempes årliga tävling. Denna gång var temat "känslosamma tårtor" och det väcktes olika känslor kan jag meddela. "Fostret" med navelsträng, blod och kladd och allt som visserligen var en av de godaste var bara för läskig :/
"Vovvis", vars ögon man kan drunkna i ^^ och nedan "Semesterkänsla?" med kraschat flygplan, drunknande turister och hajar i havet.. :p
"Vinnartårtan" Med olika smaker i varje OS-ring (kanel, ingefära och..?) "Foster" som vid blotta åsynen gav mig kväljningar. Ser dock inte lika farlig ut på bild.
"Push for drama" ^^
Dessa var några av de nominerade. Alla fick dock lämna förstaplatsen för "Den fastfrusna svanen". En liten högtalare som spelade den sorgligaste stråkmusiken hade bakats in i tårtan och så fick vi höra berättelsen om den fastfrusna svanen. Vilken kreativitet, alltså! Magnifika skapelser!


Och lyckliga var vi som hade besök av solen hela kvällen så vi kunde njuta som bara den av sällskapet, den fria utsikten och den friska luften som bara finns att andas så där långt uppe i norr..! :)  

När jag kom hem viskade en liten blåbärsfe i mitt öra att det fanns mycket i skogen att göra och tack vare min fina granne som visat vägen har jag hinkat hem både till mig och till försäljning ^^
    
                     
Ja och här har vi regnbågsmangold i de härligaste kulörer!
Nu snarkar min lilla missekatt och den svarta himlen ropar godnatt 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar