27 augusti 2013

Att pollinera paprikor med pensel...!?

Jag undrade härom veckan varför bara en av mina 20 paprikaplantor hade utvecklat paprika. Ända tills jag yttrat mina tankar för Anki, min hyresvärd. Hon fnissade och sade: "Men Elin då! Har du glömt det där med blommor och bin? Du behöver nog ställa ut dem så att insekterna kan hjälpa till att pollinera dem.. eller ta en liten pensel och gör det själv?" Vilket jag också gjorde. Använde penseln, alltså XD Eftersom jag har så många plantor och de verkar vara känsliga för vilket väder det är ute så kände jag att det var för stort projekt att hålla på och lyfta in och ut alla dessa hinkar. Men, två veckor senare så har trots allt några plantor till börjat frukta på sig. Hihi! :D
                                                     
Hej hopp, paprikaknopp! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar