30 augusti 2013

In fruit we trust!

I mitt kreativa kaos, inspirerad av farmor och efter uppmaningar av min hyresvärd Anki som påpekade att de röda vinbären i buskarna höll på att bli lite... mustiga? ...eller mosiga? så var det bara att ge mig ut och börja plocka för fulla muggar och skålar :p Hon bar in sin saftkokare till mig och så var jag snart igång.
 
El-saftkoker..! (Tänker på spanska av någon outgrundlig anledning..!)

Värmer glasflaskorna ordentligt i ugnen och så läste jag att jag borde vira in dem i papper. Såg lite lustigt ut det där ^^
 Använder så klart det bästa socker jag kunde hitta! 
Project running...!
 
Et voilà! 
I mina favoritjuice-flaskor hällde jag den dyrbara kärleksdrycken och av 2,3 kg bär blev det 3 st flaskor à 0,75 liter. Lotus är som vanligt med på ett hörn :D 

Mycket mos, frukt och kärlek!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar