14 juli 2013

Inspiration för livet från dagar i husvagn

När jag var i södra Sverige passade jag på att ta en tur till Halmstad för att hälsa på Johnny som jag och Jesper bodde hos i Gällivare under vår cykelresa. För han har nämligen flyttat in sig vid Lizzies Café i den mysigaste lilla husvagn man kan tänka sig. Det var så idylliskt att jag ville äta utsikten från husvagnsfönstret :)
                   
 En väldans massa cätz har hon.. som skulle behöva egna boenden. Den som är intresserad kan kontakta henne på direkten.
                    
Morgonen när Johnny var borta och jobbade blev jag bjuden på frukost i caféet. Morgonplockade smultron (röda och vita sorter), surdegsbakat bröd med sallad och gurka från det egna ladet, så klart! Lizzies bror är ostmästare och där kom den ifrån. :D Här ser ni den lilla raringen, eller ska vi säga krutknippet? ^^ Lizzie startade caféet när hon hade fyllt 60. Hon jobbar i snitt 15 h per dag tisdag till söndag och nu har hon fyllt 84. Verkar lika pigg och rask som smöret smälter i solsken..(!) Jag hinner jag med, tänker jag, jag som planerar att fylla åtminstone 130 ;)
                                "If you can't figure out your purpose, figure out your passion. For your passion will lead you right into your purpose" 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar