2 juni 2013

Flott flyt med flott-flyt

Wohoo! En av mina bästa grannar (Morgan) har gjort min helg! Han byggde en flotte från scratch och sen for vi på äventyr två nätter :)
Lagom till när vi var långt från land så kom jag så klart på att jag var kissnödig.. :/ Men lika snabbt fick jag en briljant idé tyckte jag! Av någon anledning hade vi med oss två träplankor så jag lade dem så att halva plankan var på flotten och andra halvan ovanför vattnet. Morgan fick stå på plankorna på flotten och jag gick bakom honom ut på plankorna ovanför vattnet.. Tur för mig att plankorna höll och att Morgan stod stilla :p
Vi lade till i en vik och när det var nästan helt mörkt hängde jag upp min ficklampa i ett träd som så perfekt böjde sig över oss. Sedan gick vi genom en kohage för att rasta vovven Hera. På vägen tillbaka till flotten fick vi 40 raska kor efter oss. Skönt att vi alla var rätt coola och korna mest verkade nyfikna även om de hade en tendens att bli närgångna.
..Vecklar ut mig i den ljuvliga sommarvärmen efter tältträngsel med Hera. Visste ni förresten att ordet viking kommer sig av att vikingarna mest höll till i vikar? :)
Frukooost! I går lyxade vi med kakor och mackor med fransk kastanjecrème och i morse slukade jag en halv vattenmelon i ett nafs så den hann inte ens komma med på bild :p

  to live in 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar