28 maj 2013

Drink your greens

En händelserik vecka har passerat och med den tre dagars besök i danshimlen (Tack Janne  Du ska få bensinpengar!), ogräsrensning, plantering av diverse lök och bönor, nässelplockning samt besök av min finaste Kinna ♥                     
Här är några av de saker vi har experimenterat fram
Nässelscones (5 dl vetemjöl, 1/2 durkslag brännässlor, 2 dl vatten, 2 msk rapsolja med citron, 2 tsk bakpulver, salt)

Nässelpesto (brännässlor, tahini, cashewnötter, rapsolja med citron, paprikapulver, salt)

Nässelsmoothie (brännässlor, banan, dadlar, rismjölk, solrosfrön, svartvinbärspulver)

Ni vet väl förresten att man kan plocka brännässlorna för hand, utan skydd? Plocka dem medhårs (uppåt) bara ;)



Mitt hjärta är kärt och en massa livsenergi sprudlar! Jag är Kär! Kär i Livet och kär i alla möjligheter och mirakler som väntar! Tänk alla bedårande människor jag har mött och alla fantastiska människor som jag kommer att möta! Livet är mitt för en stund och jag gör vad jag vill 

3 kommentarer:

  1. ..och jag är kär i dig Humlan <3 ..och alla nässlor, mirakel och sprudlande stunder av liv :D

    SvaraRadera
  2. <3 <3 <3 And You make my day! Makes me fly away ^_^

    SvaraRadera