23 oktober 2013

Under i trollskogen

I believe I can flyyyy!

Vandringen runt Stora Trehörningen i Tiveden var minst sagt magisk! Jag stannade framför var och varannan tall och knäppte kort när jag till slut insåg att.. jag nog borde ta mig ut på vandringsleder lite oftare! 


Fina vännen Viktor hittade stensöta som jag var tvungen att provtugga. Det är visst en ätbar, könlös växt.. Undrar vad som sker i kroppen om man äter mängder? ..huruvida man nu blir det man äter, menar jag.. 
Är man en sån som jag så provar man även att göra egen nyponsoppa av egenplockade nypon (denna gång kompisplockade). Alltså. Hädanefter kommer jag Bara att dricka hemlagad nyponsoppa! Drop dead delicious, just sayin'.. :p 



Mörkret föll fortare än vi hann runt och då det regnade beslutade vi oss för att älga vidare (ja, det var i alla fall inget strosande den sista timman) till bilen och lasta in sovsäckar och tält. Med blöta sockor och alldeles för många dumpstrade mumsmums for vi istället hemåt. Hem till brasan och kurrande kattor :)

 Sedan följde en Gävligt kul helg (3-dagars dansmara i Gävle) :D Boendet löste jag som alltid gratis, via reseforumet CouchSurfing <-- klicka här. 
'The sun 
is within me
and so is the moon

In the right light
at the right time
everything is extraordinary'


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar