14 juni 2013

Så kärlek - skörda fred

Hur är livet just nu? Mycket och överallt! Fantastiskt glad är jag som får bo här jag bor. Jag har förverkligat fyra drömmar inom kort: att bo med minst två kattor, att kunna njuta av värmen från en kamin i huset, odla diverse grönsaker och att odla ätbara blommor. Hux flux efter en cykelresa på 700 mil, genom tusentals varma möten och med en Jesper som jag aldrig hade träffat... sedan rakt ner i en gudomlig stuga med kamin i vardagsrummet och odlingsmöjligheter i trädgården. Hur blir det bättre än så här? Vad mer är möjligt? :) Klart världen fortfarande är kaos och klart vi alla gör vårt bästa efter våra förutsättningar. Hoppas bara att spridningen av all kärlek, gemenskap och brobyggande under resan är större och att fröna som såtts är många gånger fler än vi vågar drömma om  ♥ .. för  riktiga  frön börjar det visst bli ont om :/
På något sätt så tänker jag att det enda vi egentligen kan göra i mening att förändra världen är att leva ett schysst, lyckligt liv där man i största möjliga mån gör kloka val och handlar "för allas bästa". Där vi strävar efter att bli samarbetsmänniskor istället för konkurrenter,  så som samhället till stora delar är uppbyggt idag. Vi behöver leva våra liv på riktigt, så som vi önskar leva dem och leva på ett sätt som gör att andra blir nyfikna. Det är först när frågor väcks som man är öppen för ny information.
Min nuvarande trädgård btw :)
 Och sista cykeldagen på den otroliga resan (Nordkapp i Nordnorge - Tarifa i Sydspanien)

Åh, snart 00.00..! Stoppur, någon?

Vill även dela med mig av några rader från den bok jag läste senast. Bodil Jönsson, Tio tankar om tid:

"Det är för mycket i vår tids facit (miljö, krig, växande klyftor mellan rik och fattig, demokratins oförmåga att hantera marknaden etc.) som pekar åt fel håll. Vi behöver nya sätt att tänka och handla. Hoppas att de unga förstår att de inte behöver bli som de vuxna är idag."
Do epic shit. Go forth and be a force of the awesome 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar