13 maj 2013

Livets palett rymmer universums alla färger och en massa annat stjärnstoff..!

Vi använder alla livet till olika saker. En del använder det för att bli skickliga i akrobatik, andra blir gudar på att dansa. Vissa lägger ner massor (av liv) på att träna sinnet i färg och form.. Så många möjligheter i ett och samma liv..! En del blir mångsysslare och kämpar med att prioritera eller bortprioritera saker, däribland jag. I helgen prioriterade jag att åka till Uppsala för att heja på min fina vän Fredric under cykelloppet Skandis GP. Kvällen innan satt vi och spelade kort på gräsmattan då jag plötsligt fick syn på detta spektakel. Ibland blir det visst kortslutning och undrar vem som här har varit på lyset? :p



Svårast är nog ändå att välja åt vilket håll man ska ta sitt (k)liv. För hur mycket jag än vill göra så lever jag visst i en fysisk kropp som uppenbarligen livnär sig på inte bara roliga och spännande saker utan lika mycket på mat och sömn...!

Här är han förresten, fiina Fredric som satsat mycket liv på att klättra en elitcyklists väg. Över egen förväntan så kammade han i går hem en lycklig tredjeplats. Stoor, varm kram, skatt! Jag önskar dig inga tårar, utan fortsatt många härliga skratt ;)



Delar av mitt egna liv används emellanåt till att strosa längs vatten och njuta av solglittret. I bland får jag syn på en spektakulär skuggbild och tänker att det Här är Levande konst mitt i Livet. Om någon timma när någon annan går förbi är det inte alls samma juveler som vilar...

Men ett är fortfarande sant för mig. Vi är alla själsliga varelser med rymddräkter (läs kroppar) för att just kunna vistas här tillsammans och leva som vi gör, mitt ute i rymden! Och det handlar inte om att vi ska bli något. Det handlar varken om skola, jobb, pengar, lycka, karriär eller om mig.  Den stora meningen, oavsett vad vi använder livet till, så är det nog för att bygga. För att överbrygga. Detta fann jag i min kloka vän Micke Gunnarssons blogg: ”Det handlar om att jag likt en maskin har som uppgift/möjlighet att fylla på jordklotet med mer godhet. Mer godhet som ska ta över då jag är borta. Mer godhet som ska fortsätta utveckla denna planet mitt ute i rymden. Det kanske låter tråkigt, men vad mer handlar det om?” Och som en kanadensisk gentleman i åttioårsåldern sa i en intervju här om året: ”We got to live our lives as if they're real”.

Åh, jag vill livet så mycket och Livet vill mig så mycket! Men nu är det visst slut på detta stycket!                   



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar