10 maj 2013

En del blir blöta, andra känner regnet...


Väx, mina bebisar, väx! Snart får ni ta över Jorden!!!



Det är lätt att bli ivrig så här när jag efter många år i stan nu helt plötsligt har världens odlingsmöjligheter :) I går fick jag ordning på ett 10 meter långt jordgubbsland och njöt så mycket jag bara kunde av vårregnet, ända till solen gick ner. När det började rinna över ögonbrynen så blev det lite omständligt att hålla ordning med mina jordiga händer så då gick jag in och tände en brasa istället :) Lätt värt att bo på landet bara för den sakens skull!

Ja, tio olika sorters tomatplantor och flera frön av varje sort har jag drivit upp. Sedan tog jag reda på hur mycket yta varje planta behövde och insåg att jag hade tagit i.. väldigt mycket. Lite typiskt mig får jag säga. All in, allt eller inget, nu eller aldrig. Haha.. Men de är bra att kunna byteshandla med och trevliga att ge bort som presenter ;) Alla från Runåbergs fröer och ekologiska, så klart! Jag följer Maria Thuns så- och skördekalender som baserar sig på hur planeterna i rymden förhåller sig till varandra och på så sätt gynnar olika energier i naturen. Extremt kortfattat här men Allt som jag har planterat har i alla fall tagit fart! (Till att börja med; tomat, paprika, gullök, rödlök, purjolök, diverse ätbara blommor, stevia och gyllenbär.)

"Growing your own food is like printing your own money"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar