6 maj 2013

Gladburken fylls på :)

Som en effekt av cykelresan på 700 mil (Nordkap-tarifa 2012) så känner jag ett enormt sug av att röra på mig. Därför cyklar jag ofta till jobbet vilket blir 3 mil t.o.r. I morse gick växelvajern av och stannade på andra växeln när jag hade 7 km kvar till centrum..! Jag fick ta tag i saken efter arbetsdagens slut. 

På kontoret nedanför mitt jobb fick jag låna verktyg för att kunna meka lite och sprang så iväg till Clas Ohlson för att köpa en ny växelvajer. Sedan insåg jag att det fattades en skiftnyckel för att kunna utföra hela jobbet själv. Med all lycka så fick jag låna precis det jag behövde från den fantastiskt flexibla personalen på Clas Ohlson och lyckades med monteringen även om det tog en stund och folk som gick förbi på huvudgatan fick se en lite ovanlig syn.. En sportklädd tjej med en stor rosa blomma i håret och nedoljade händer som i bästa solskensläget knipsade vajrar och skruvade på en rostig gammal damcykel.

TACK för att jag så smidigt fick möjligheten att laga min cykel och TACK för att jag var envis nog att pyssla med det hela vägen!

Denna fantastiska personal är en av kvällens anledningar till att jag fyller på min GLAD-burk. Glad-burken fick sin första lapp på nyår och kommer att öppnas detta nyår för att förgylla kvällen i goda vänners lag :)

Peace, love and glad-lappar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar